Weet hoeveel je hebt en wat je waar kan inkopen
Zorg dat je voorraad klopt en doe je inkoop makkelijker.
Op het oog je voorraad beheren lijkt een makkelijke taak, maar…
Wil je goed bij kunnen houden hoeveel producten je hebt, wat je voorraad beweging is en wat wel en niet hard loopt? Dan kan je dat natuurlijk iedere dag op een kladje bijhouden of een Excelsheet bijhouden, maar het is echt fijner om dat met StoreKeeper te doen!
Je telt zo nu en dan je voorraad, je verkoop, afschrijvingen en garantie wordt er automatisch afgeboekt en je binnenkomende leveringen automatisch afgeboekt. Zo weet je wat je kan bestellen, doe je (semi) automatisch je bestellingen bij je leveranciers en ben je altijd in control.
Bekijk onze pakkettenZorg dat je alles op voorraad hebt en bestel
- Minimumvoorraad
- Stel product een minimumvoorraad in en zorg dat je geen “nee” hoeft te verkopen”. Hierbij kan je rekening houden met de levertijd van een product en de omloopsnelheid binnen en buiten aanbiedingen.
- Besteladvies
- Maak een besteladvies op basis van je minimumvoorraad, klantbestellingen en minimale orderwaarden. Dit advies kan rekening houden met voorkeursleveranciers en zo kan je daarna zelf je bestelling (aanpassen en) doen, zowel handmatig als via een elektronisch format.
- Backorder Posities
- Ook inzicht in je backorder posities kan cruciaal zijn als je gaat bestellen, want misschien is een nieuwe bestelling wel het ideale moment om van die backorder af te komen of heb je nu juist de mogelijkheid voorrang te krijgen.
Voorraad beweging en waarde
- Dode voorraad
- Leuk dat je winkel vol is, maar als een product nog nooit verkocht is wordt je daar natuurlijk minder blij van. Je kan makkelijk inzicht krijgen in je producten die niet of nauwelijks verkocht worden.
- Voorraadwaardering
- Het is goed om de waarde van je voorraad te kennen. Het is daarin dan ook belangrijk om mee te nemen hoe lang al ligt en wat de kans is dat het zonder aanbieding snel verkocht wordt.
- Snelle handel
- Zo belangrijk als het is om inzicht te krijgen in je niet bewegende voorraad, zo belangrijk is het ook om zicht te krijgen op hardlopers. Krijg dit makkelijk inzichtelijk en ook of dit alleen met bijvoorbeeld acties of promoties te maken heeft.